Nu har det snart gått ett halvår sedan Ellos Group lanserade sitt fjärde varumärke, Homeroom.se, och försäljningen har gått som planerat.
Försäljningstrycket har varit i linje med en mycket högt ställd förväntan. Målet är att mer än tiodubbla vår omsättning jämfört med 2018, och än så länge taktar vi på plan, säger Annika Mårtensson, vd för Homeroom, till Ehandel.se och fortsätter:
Vi märker att det finns en mycket hög efterfrågan på våra produkter, och det är roligt. Vi ser också att försäljningstillväxten ökar månad för månad. Många kunder kommer tillbaka och handlar igen, samtidigt som fler och fler hittar till oss.
Har något gått överraskande bra?
Försäljningen av sängar har gått ännu bättre än vi trodde. Sängförsäljning online kan vara utmanande eftersom en del vill ha möjlighet att prova sängarna i butik, men detta har vi inte märkt av, berättar Annika Mårtensson.
Webbutiken har sedan start funnits på alla nordiska marknader, översatt till respektive språk.
Vi gick in i alla nordiska länder direkt. Det finns tankar om att gå in i fler länder i framtiden, men just nu fokuserar vi på vår nordiska bas, säger Annika.
LÄS ÄVEN: Ellos lanserar nytt varumärke och sajt
Företagets plan sträcker sig ända fram till slutet av nästa år, då ska Homeroom.se ha omsatt 100 miljoner kronor. Men för att lyckas med det jobbar aktören på strategier som ska leda dem fram till sitt mål.
Målsättningen är att omsätta 100 miljoner kronor under 2020. Det viktigaste för att nå dit är att fortsätta sätta kundnöjdheten först. Vi fokuserar också på att bredda sortimentet i butiken med både nya kategorier och inom befintliga kategorier, för att bidra till en ännu bättre shoppingupplevelse, avslutar Annika.