I början av året lämnade en av Glossybox två vd:ar Henric Persson sitt uppdrag för att, som det heter, gå vidare mot nya utmaningar. Företagets andra vd, Victoria Senkpiel, fick då fortsätta att leda bolaget på egen hand.
LÄS ÄVEN: Glossybox grundare lämnar efter 5 år: "Jag är en byggare"
Har varit med sedan starten 2011
Men sedan skönhetsföretaget Glossybox i augusti köptes upp av den internationella jätten The Hut Group i augusti i år, har även Victora Senkpiel, som varit med sedan starten 2011, valt att lämna sin post.
LÄS ÄVEN: Glossybox köps upp av internationell skönhetsjätte
I ett pressmeddelande skriver Glossybox att Victoria Senkpiel ska gå vidare med “nya spännande uppdrag inom skönhetsbranschen”.
- Victoria kommer i och med det avslutade året och uppköpet lämna sin post som vd på Glossybox Norden och påbörja ett nytt spännande skönhetsprojekt på den nyskapade digitala plattformen Rebelbirdz.com, heter det i pressmeddelandet.
"Lojalitet som förändrade branschen"
Glossybox var något av en pionjärer bland prenumerationsboxarna, och har i dag enligt egen utsago skickat ut tio miljoner boxar i länder som USA, Storbritannien och Frankrike. I Sverige uppges företagets skönhetsbox ha 55 000 prenumeranter. Den sista för året kommer ut nu i december.
LÄS ÄVEN: E-handlaren först ut i Sverige med kampanj på Snapchat
- Med årets sista box önskar Glossybox och avgående vd:n Victoria Senkpiel skicka ett tack till alla sina prenumeranter för sex år av engagerande lojalitet som förändrat skönhetsbranschen, skriver företaget.
I samband med att Victoria Senkpiel lämnar sin tjänst tar Alex Baumann över ansvaret för Glossybox Norden.