Om man bara erbjuder rätt saker, är det uppenbarligen ingen konst att få nya medlemmar i sin kundklubb. Det gäller i alla fall Amazon, som redan för ett år sedan kunde stoltsera med att en femtedel av USA:s invånare var med i förmånsklubben Amazon Prime.
LÄS ÄVEN: E-handelsjätten avslöjar den fysiska försäljningen
Nu har gruppen som har tagit Amazon Prime till sig utökats med ytterligare 25 miljoner kunder, vilket innebär att gruppen totalt sett omfattar över 90 miljoner medlemmar.
95 procent stannar kvar hos Prime
Även om antalet kan tyckas svindlande, motsvarar den fortfarande "bara" 63 procent av Amazons totala kundregister i USA. Enligt en ny rapport, som Internet Retailer rapporterar om, har dock 95 procent av de som en gång gått med i Prime visat sig bli trogna medlemmar.
Ett medlemsskap i Amazon Prime kostar 99 dollar om året, och finns förutom i USA i en handfull andra länder, som till exempel Storbritannien, Tyskland och Italien. Den som blir medlem får bland annat tillgång till fördelaktiga fraktavtal.