Modeuppstickaren NA-KD är på frammarsch och kunde under förra året leverera en tillväxt på 150 procent och en omsättning på 403 miljoner kronor.
LÄS ÄVEN: Svenska nätbutiker ingen match för utländska jättar
Under 2018 ska prio ett vara internationell tillväxt och med sig på resan tar man nu betallösningen Klarna Checkout, som företaget sedan tidigare använder i Sverige, Norge och Finland.
- Vi växer snabbt på alla våra marknader och våra partners är en kritisk del för att vi ska kunna säkerställa fortsatt tillväxt. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda en enkel och friktionsfri e-handelsupplevelse, säger NA-KD:s grundare och vd Jarno Vanhatapio och tillägger:
- E-handeln blir allt mer konkurrensutsatt och vår främsta prioritet för 2018 är internationell tillväxt, därför är Klarna en av våra viktigaste partners när vi ska etablera oss på nya viktiga marknader.
Ett styrkebesked för Klarna
NA-KD ska sedan förra året ha testat Klarna i Tyskland och väljer nu att använda betalmetoden även i Storbritannien, Nederländerna och Österrike.
- Att NA-KD väljer oss när de går in på nya marknader är självklart ett styrkebesked för hur väl våra tjänster fungerar över hela Europa. Med NA-KD:s framåtlutade strategi och vårt gemensamma fokus på kundupplevelsen, ser jag fram emot att utvidga vårt samarbete till nya marknader, säger Sebastian Siemiatkowski, grundare och vd på Klarna.
Det nya samarbetet ska rullas ut under sommaren med start i Storbritannien.
LÄS ÄVEN: Klarna hjälpte Zalando-konkurrenten till 9 miljarder