Max är en av Sveriges äldsta hamburgerkedjor med ett hundratal snabbmatsrestauranger runt om i Sverige. Nu lanserar man en Click & Collect-liknande funktion i sin mobilapp. Något som gör det möjligt att beställa och betala direkt i mobilen.
– Vi vill erbjuda våra gäster smarta lösningar som underlättar deras vardag och det här är ett typiskt exempel. Nu kommer man kunna lägga sin order i förväg och få sin nylagade burgare direkt när man kommer fram till restaurangen, säger Richard Bergfors, vd på Max.
Smidigare beställningar
Det hela fungerar som så att man klickar på beställ i appen för att sedan välja restaurang och vad man önskar äta. Betalning sker med kort eller PayPal och efter det väljer man en tid då maten ska vara färdig.
Väl på plats visar man upp det digitala kvittot, som skickats till angiven mail-adress, i Expresskassan och hämtar ut maten. Den nya funktionen är tillgänglig för iOS såväl som Android.
– För att hamburgarna ska bli riktigt goda lagar vi alltid på beställning. Med de nya funktionerna i appen blir det smidigare för gästen, samtidigt som vi inte gör avkall på kvaliteten, säger Richard Bergfors.