ANNONS

E-handeln Stayhard är en veteran i en ung bransch

E-handeln Stayhard är en veteran i en ung bransch
Stayhard

Nätbutiken fyller jämnt och det är nu tio år sedan den första T-shirten lämnade Stayhards lager.

ANNONS

Stayhard grundades 2005 av Joakim Naumburg och Daniel Möller. Från början drevs verksamheten i en källare och de båda entreprenörerna skötte allt ifrån att packa beställningar till inköp, kundtjänst och marknadsföring.

Sedan dess har det hänt en del och nätbutiken har prisats otaliga gånger och har vid ett par tillfällen även utsetts till Gasellföretag, som ett av de snabbast växande företagen i Sverige, av Dagens Industri.

Under 2014 omsatte bolaget drygt 116 miljoner kronor. Vad siffran landar på i år är ännu inte klart men man har ändå all anledning att fira redan nu.

– Det känns otroligt kul att efter tio år vara en av veteranerna i en så ung bransch som e-handeln ändå är. Nu i november passar vi på att fira dessa händelserika och roliga tio år tillsammans med våra kunder, säger Martin Lindegaard, Försäljnings och marknadschef på Stayhard.

Rullat ut ett nytt koncept

Det tionde året har varit minst sagt händelserikt för Stayhard. Förutom att företagets vd och grundare, Joakim Naumburg, lämnade för nya projekt har e-handlaren flyttade lagret och huvudkontoret till Viared för att till fullo bli en del av Ellos Group.

– Sedan dess har vi haft ett högt tempo både på affärerna och i arbetet med att lansera vårt nya kommunikationskoncept som rullades ut i september. Konceptet grundar sig i vårt arv och det affärstänk som har burit Stayhard framåt de senaste tio åren, säger Martin Lindegaard.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se