Till och med den 15 november kommer det snabbväxande klockföretaget Daniel Wellington att sälja sina produkter i en tillfällig butik på Arlanda flygplats. Klockföretaget, som sedan starten gjort succé på Instagram, öppnar därmed sin första pop-up store i Europa.
- Detta har varit ett naturligt steg för utvecklingen av vår verksamhet. En klocka är en perfekt present som uppskattas av många och det känns fantastiskt bra att nu kunna erbjuda våra kunder möjligheten att handla på resande fot. Att öppna vår första butik i Europa på en flygplats och dessutom på hemmaplan, är såklart extra roligt, säger Martina Engwall, Head of Travel Retail på Daniel Wellington.
"Resenärer öppna för att testa nytt"
Arlanda-butiken blir också den första av Daniel Wellingtons som ligger på en flygplats. Utöver det ordinarie sortimentet utlovas ett antal varor som endast ska säljas i just den här butiken och på nätet.
Arlanda välkomnar förstås butiken, som flygplatsens ledning menar lämpar sig utmärkt på en flygplats.
- Flygplatser är idealiska arenor för varumärken som vill testa en ny marknad, både genom mixen av människor och nationaliteter men även för att många resenärer är öppna för att testa något nytt, säger Magnus Ros, chef för Commercial Services på Swedavia.