Under förra året bestämde sig e-handelskonsulten Curamando för att växla upp takten, och tog i samband med det in ny e-handelskompetens från bland annat Lekmer och dåvarande Shipwallet. Kort därefter togs beslutet att köpa konverteringsfirman Conversionista.
LÄS ÄVEN: Konsultbolag köper upp John Ekmans Conversionista
Gick från 42 till 78 miljoner
Sedan dess har det varit lite tystare om Curamandos satsningar, men det betyder inte att företaget har legat på latsidan. Tvärtom har företagets omsättning ökat från 42 miljoner kronor 2016 till 75 miljoner 2017, och då har inte ens Conversionistas omsättning räknats in.
Nu väljer företaget, som bland annat hjälper e-handlare med affärsutveckling och marknadsföring, att göra ännu en tung rekryteringssatsning. Företaget har nämligen anställt fyra personer i ett svep, som nu ska hjälpa till att ta Curamando till nya höjder.
"Känns extremt bra"
De fyra är Frida Lundh, senast VD för PHD, Jenny Zetterström som närmast kommer från Telia där hon var Head of Consumer Strategy, Sofia Ellebrand som tidigare var Product Manager på Quantcast i San Francisco och Jenny Lundberg som senast var Global Head of Search Engine Marketing på H&M.
På Curamando kommer Frida Lundh att ha rollen som Senior Advisor. Samtidigt blir Jenny Zetterström Senior Manager, och Sofia Ellebrand och Jenny Lundberg får båda titeln Senior Consultant.
- Vi rör oss snabbt framåt tillsammans med både existerande kunder och ett tillskott av nya prestigefyllda kunder i såväl Stockholm, Göteborg och Oslo. Att få in denna fantastiska kvartett känns extremt bra. Det stärker vårt strategiska erbjudande ytterligare och tillför spetskompetens, säger Curamandos vd Mattias Olofsson i ett pressmeddelande.