För en dryg månad sedan meddelade medieföretaget som investerat i en rad olika e-handelsverksamheter, och numera även äger ett antal egna nätbutiker, att deras magasin Glamour ska satsa på e-handel.
Nu är det dags för nästa satsning när Condé Nast ska relansera Style.com. En av deras nyhets- och modesajter som istället kommer att agera en global e-handelsplattform. Lanseringen ska ske i höst och först ut är Storbritannien, efter det ska USA, Asien och resten av Europa stå på tur någon gång i början av 2016.
En livsstilsdestination för handel
Condé Nast planerar att investera drygt 100 miljoner dollar i sin nya e-handelssatsning där man hoppas omvandla läsare, från magasin och sajter som Vogue, Vanity Fair och GQ, till konsumenter.
Inriktningen på sortimentet kommer att vara exklusiva modevarumärken men även skönhet, resor och teknik ska finnas på sajten.
– Style är ett extremt kraftfullt varumärke. På många sätt är det Condé Nasts mellannamn. Även om Condé Nast handlar om mode, handlar det även om många andra saker. Om livsstil som helhet och det är precis det vi bygger. En livsstilsdestination för handel, säger Franck Zayan, vd för Style.com och tidigare e-handelschef för Galeries Lafayette.
Källor: Vouge, Fashion Times