ANNONS

Chiquelle ökade med 260% - tar sikte mot 100 miljoner

Chiquelle ökade med 260% - tar sikte mot 100 miljoner
Chiquelles nylanserade badmärke har bidragit till försäljningen

Klirr i kassan för Chiquelle som under året bland annat har börjat med pop-up och lanserat en ny butik.

ANNONS

När Chiquelles verksamhetsår tog slut i juni och kunde det numera fyra år gamla bolaget konstatera att omsättningen kommit upp i 18 miljoner, vilket är en ökning på 260 procent jämfört med året innan.

Siffran för året blev något lägre än vad Chiquelles VD förutspådde i mars, men Pouya Boland är ändå nöjd med det som har uppnåtts.

- Vi har bevisat år efter år att vi har en stark tillväxt, både sett till försäljning och i antal följare på sociala medier. Det vi har pratat om har hittills också hänt. Vi berättar bara saker publikt när vi är säkra på något, och det har vi bevisat de senaste åren, säger han.

"Har kapacitet att expandera"

Under det senaste året har Chiquelle bland annat lanserat en helt ny e-handel med egendesignade badkläder och lockat långa köer till öppningen av företagets första pop up-butik i Stockholm. Chiquelle har också lanserat en sida i Finland och, på den mer interna fronten, flyttat till ett större kontor.

Nu siktar Chiquelle, som ska ha sett en särskilt stark utveckling under de senaste månaderna, på att i juni 2017 ha vuxit till en omsättning på 50 miljoner. Året därpå är planen att dubbla till 100 miljoner i omsättning.

- Vi har kapaciteten för att expandera både ekonomiskt och logistiskt och vi har massvis med nyheter som väntar på att avslöjas och lanseras, lovar Pouya Boland.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se