Chiquelle har det senaste året slagit sin planerade försäljning med råge och siktar nu mot på att ha fyrdubblat sin omsättning när det nuvarande räkenskapsåret tar slut i juni. För att fira framgångarna och för att smida medan järnet är varmt, lanserar e-handlaren nu en helt ny sida som uteslutande ska sälja badkläder av egen design.
- Detta är den största enskilda nyheten vi lanserar under de tre och ett halvt år vi har varit verksamma, och vi har redan fått en massiv respons. Vi tror att Chiquelle Swimwear på ganska kort tid kan bli mer framgångsrikt än Chiquelle själv, säger Pouya Boland, företagets VD och grundare.
På Chiquelles vanliga sida är sortimentet enligt Pouya Boland 50 procent egen design och 50 procent från "handplockade märken från hela världen".
Separata sidor på sociala medier
Men den nya sidan ska alltså bara sälja varor från det nya märket Chiquelle x Swimwear, som Chiquelles egna designers har tagit fram.
- Priserna kommer att vara lite dyrare eftersom vi har försökt att skapa något exklusivt med massor av energi bakom. Vi testar badkläderna i flera månader i olika miljöer, situationer, väder och länder, berättar Pouya Boland.
För kunderna kommer Chiquelles två webshopar givetvis att påminna om varandra, men de ska samtidigt hållas åtskilda. De ska till exempel ha olika sidor på sociala medier.
- Med det här andra projektet och märket, Chiquelle x Swimwear, försöker vi att göra Chiquelles egna märke större och starkare. Vi tror att vi genom Chiquelle Swimwear kommer att kunna attrahera fler människor på kort tid.
Den nya e-handeln Chiquelle Swimwear är planerad att öppna under de kommande veckorna.