Tidigare i våras stod det klart att investeringsfonden Accent Equity köper Cervera av ICA Gruppen. Nu planerar inredningskedjan en storsatsning på nätet med en ny och modern e-handelsplats.
Den nya sajten ska lanseras under hösten och tanken är att e-handeln på ett naturligt sätt ska samverka med det befintliga butiksnätet.
– E-handelskanalen har inte samma fysiska begränsningar som våra butiker, och här kan vi erbjuda ett fullsortiment för kunder i hela landet. Vår målsättning är att få nöjdare kunder och även nå nya målgrupper, säger Marcus Barnden, e-handelsansvarig på Cervera.
Långsiktig strategi
Cerverakedjan har i dagsläget 70 butiker och omsatte under 2014 cirka 930 miljoner kronor i konsumentledet. Butikernas sortiment består idag av drygt 6000 artiklar och för att få till en fungerande lösning har Cervera valt att använda sig av e-handelslösningen STORM från enferno.
– För att nå framgång behöver Cervera stärka upp sina processer och arbetsflöden, samt jobba fram en långsiktig strategi för sortimentsbreddning online, säger Michael Hallberg, Senior Partner på enferno.