ANNONS

Care of Carl gör en storsatsning på Storbritannien

Care of Carl gör en storsatsning på Storbritannien
Henning Källqvist, grundare och VD

Den här gången rör det sig dock inte om en utlandsexpansion för herrmodebutiken utan en ny avdelning med fokus på brittiskt mode.

ANNONS

Den svenska nätbutiken Care Of Carl har sett en stark tillväxt under de senaste åren. De har gått från 11,5 miljoner kronor i omsättning 2012, till 138,6 miljoner för räkenskapsåret som slutade i april 2016.

Delvis på grund av lyckade utlandsexpansioner i Danmark och Norge men även tack vare sitt fokus på service och kvalitet. Nu fyller man på sitt utbud med exklusiva märkeskläder för män med en ny avdelning proppad med brittiskt mode.

– Som våra kunder vet har vi alltid varit inspirerade av brittisk stil och sedan en tid tillbaka hade vi knutit kontakter med flera nya brittiska varumärken. Den gemensamma nämnaren för alla varumärken i avdelningen är självklart Storbritannien, men också att de är specialister på en produktkategori eller en typ av material och valt att vara bäst på just detta, säger Henning Källqvist, grundare och VD.

Efter Italien kommer Storbritannien

För två år sedan introducerade Care of Carl den "Italienska Avdelningen", ett led i en satsning på dressade och högkvalitativa kläder från Italien. Med det nya konceptet "Best of British" gör butiken nu en liknande fast ännu större satsning på kläder och accessoarer från Storbritannien.

Bland de nya varumärkena syns bland annat Drake's, Gieves & Hawkes, Turnbull & Asser, Johnstons of Elgin, Alice Made This, Fox Umbrellas och Private White V.C.

– Det vi uppskattar med de varumärken som vi idag introducerar är deras arv och historia, hantverket, känslan för detaljer, samt viljan att inte kompromissa. Dessa värderingar stämmer även väl in på Care of Carls egna grundvärderingar, säger Henning Källqvist.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap