I bland annat ett meddelande på Facebook ber CDON om ursäkt till sina kunder för att företaget ändrar sista beställningstid med garanterad leverans innan jul från söndag kväll till klockan 23.59 i kväll.
- Vi beklagar detta väldigt mycket, men vi tycker det är viktigast att vi kan hålla vad vi lovar och att du faktiskt får din leverans till jul, skriver företaget.
Försiktighetsåtgärd efter högt tryck
När Ehandel.se tar kontakt med CDON för att fråga vad som har hänt får vi av Erik Löfgren, kommunikationschef på Qliro Group svaret:
- Vi har haft högt tryck under en period och detta är något av en försiktighetsåtgärd för att vi vill vara säkra på att alla kunder ska få sina julklappar innan jul.
Hur mycket pengar räknar ni med att ni kommer att förlora på det här?
- Det är ingenting vi kan kommentera.
I en intervju med Ehandel.se den 8 december fick Magnus Fredin, VD på CDON, svara på om företagets hektiska Black Friday kunde innebära en eftersläpningseffekt som skulle påverka slutspurten av julhandeln. Han svarade då: “Vår bedömning just nu är att det inte skall ha någon påverkan”.
Vad har ändrats på den här korta tiden?
- Som sagt är detta en försiktighetsåtgärd då trycket har varit högt under en period, och inte endast från Black Friday.