Sedan starten 2015 har leveranstjänsten Budbee vuxit stadigt och hunnit med att inleda samarbeten med bland andra Animail, Eleven, Middagsfrid och Lekmer. Men hittills har företagets erbjudande - som det kallar “den nya generationens hemleveranser” - främst varit tillgängligt för kunderna i Stockholmsområdet.
1,5 miljoner potentiella nya kunder
Det ska det dock bli ändring på nu. Företaget ligger nämligen i startgroparna för en kraftig expansion, och har nyligen öppnat logistikterminaler i både Stockholm och Göteborg. Budbee räknar med att utökningen ska innebära att en och en halv miljon svenskar till ska få tillgång till företagets hemleveranser.
Under våren har Budbee även “investerat tungt i automation” i företagets nya terminal i Stockholm.
- Investeringar i automation och sorteringsanläggningar är något bolaget kommer att fortsätta satsa hårt på för att klara av en snabbare tillväxt med fortsatt hög kvalitét. En del av det arbetet ser vi har lett till extremt goda kundrecensioner, skriver Budbee i ett pressmeddelande.
Hämtade CCO hos Klarna
I samband med expansionen till Göteborg och Malmö har Budbee rekryterat Lucas von Hertzen till rollen som Chief Operating Officer, och Simon Strindberg till tjänsten som kommersiell chef, eller CCO. Simon Strindberg var tidigare försäljningschef på Klarna, och Lucas von Hertzen kommer närmast från en tjänst som managementkonsult på konsultfirman Roland Berger.
- Budbee är mycket nöjda med dessa två rekryteringar och vi hälsar Simon och Lucas varmt välkomna till oss. Vi är nu redo att öka takten rejält och bygga vidare på den grund som vi har arbetat länge med att komma till, kommenterar Budbees VD Fredrik Hamilton.
Både Simon Strindberg och Lucas von Hertzen tillträdde sina nya tjänster under juli 2017.