Modebutiken Bubbleroom är på frammarsch. Bolaget utlovade tidigare en ökning med minst 35 procent för helåret 2018.
LÄS ÄVEN: Bubblerooms VD: Vi ökar med över 35 procent i år
Det blev dock mycket bättre än så. Butiken går från en omsättning runt 200 miljoner (2017) till att under förra året sälja för cirka 330 miljoner kronor, enligt ett färskt pressmeddelande från e-handelsföretaget.
- Med en omsättning på cirka 330 miljoner kronor noterades därmed ännu ett rekordår, konstaterar Bubbleroom.
"Ett viktigt steg på vår tillväxtresa"
Tillväxt kräver dock ofta mer mankraft och nu stärker företaget upp med fyra nya medarbetare i ledningsgruppen. Rollerna som fylls med nya människor är CFO, CDO, Logistikchef samt People & Culture Manager.
- Dessa rekryteringar är ett viktigt steg på vår tillväxtresa. Vi stärker ledningsgruppen med fyra personer som har lång och omfattande erfarenhet från sina respektive områden. Tillsammans med övriga teamet kommer de ta Bubbleroom närmare visionen att bli nummer 1 i Norden inom festmode för kvinnor, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd på Bubbleroom.
Esko Österbacka tillträder som ny CFO, och han kommer till Bubbleroom från WallVision där han arbetat i samma roll. Charlotte Bachmann Katz blir ny Chief Digital Officer (CDO) och hon kommer senast från KappAhl.
Ny logistikchef blir samtidigt Joel Sandberg, som senast kommer från Nelly.com, och till rollen som People & Culture Manager har man rekryterat Charlotte Nord.