ANNONS

Boxons nya e-handelstrick: Nischade sajter

Boxons nya e-handelstrick: Nischade sajter
Fredrik Lethin med sin nya sajt

Miljardbolaget tar nästa steg i sin e-handelssatsning.

ANNONS

Den stora emballagekoncernen Boxon har på senare år tagit steget ut på nätet och nyligen öppnade de sin nätbutik även i Danmark.

"Inte bara en offertförfrågan"

Nu tar bolaget ett nytt grepp om e-handelsmarknaden och börjar med nischade sajter. Först ut är Ehandelspase.se som har webbutiker som kunder. Sidan ska enkelt kunna erbjuda e-handlare att köpa egendesignade påsar i mindre volymer.

- Anledningen till att vi kör e-handelspåse var att vi sett en kraftigt ökad efterfrågan av detta främst från e-handlare. Kunden gör några enkla val och ser i realtid priset inklusive cliché och kan dessutom se layouten på påsen. När valen är klara så kan kunden enkelt beställa mot faktura eller kort och det är inte ”bara” en offertförfrågan som idag generellt finns på marknaden, säger Fredrik Lethin, e-handelschef på Boxon.

Kommer ni att lansera flera nischade sajter som denna?

- Detta är den första nischade sajten vi släpper och vi har planer på två till inom kort.

"Inget SEO-trick"

Fredrik Lethin var tidigare VD på sökmotorbyrån TopVisible och vi frågade om dessa nya nischade sidor är en del av en SEO-strategi för Boxon.

- Motvilligt får jag väl erkänna att jag inte var någon fena på sökmotorer. Min styrka är sälj och affärsutveckling. Så nej det är inget trick utan en nischad sajt som verkligen är ett eget affärsområde helt drivet av efterfrågan. Att den lanseras på egen domän gör att vi kan vara flexibla och snabbt komma till marknaden. Att den sen har hyfsad chans att synas i sökmotorerna på sikt är ingen nackdel, säger Fredrik Lethin.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se