En e-handel för hälsoprodukter - det är planen med Bonnier News senaste projekt Happy Green. Bonnier News Lifestyle, som tidigare hette Expressen Magasin, driver redan sajterna Hälsoliv och Allt om Resor, och tänker alltså nu även ge sig in i handel på nätet.
- Det är en del i vår satsning på nya digitala tjänster, säger Anna-Clara Welander, chef för Bonnier News Lifestyle, i ett pressmeddelande.
Riktar sig till kvinnor
I den nya butiken Happy Green ska Bonnier News sälja ekologiska skönhetsprodukter och livsmedel. Dessutom kommer butikens sortiment att innehålla “välkända märken inom hälsa, hudvård, kosttillskott och träningsprodukter”. Ägaren sticker inte under stol med att den tänkta målgruppen är kvinnor i olika åldrar.
- Vi ser två mönster som gör vår position intressant de kommande åren. Dels den växande medvetenheten för hälsosamma livsstilar. Samtidigt växer e-handeln i Sverige med cirka 16 procent per år, säger Torulf Rosvall, nytillträdd VD för Happy Green.
VD och marknadschef från CDON
Rosvall får sällskap av företagets marknadschef Jimi Rasmussen. De båda har tidigare arbetat på grossistföretaget Hälsokostcentralen samt på CDON.com.
- Det var viktigt för oss att hitta rätt personer med kompetens som vi själva ännu inte fullt ut har, säger Anna–Clara Welander om rekryteringarna.