Australia Post meddelade i november att man planerar att leverera med drönare i början av 2016. Man har även även börjat titta närmare på möjligheten att använda sig av 3D-skrivare på sina postkontor för att snabba upp leveranserna.
Det australiensiska postverket försöker helt enkelt hänga med i e-handelssvängarna och nu har man lanserat ännu ett initiativ för att fånga upp e-handlarna och deras kunder. Något man ska göra med hjälp av digitala pop up-butiker inuti ett flertal postkontor runt om i landet, rapporterar Springwise.
Hyllor med utvalda produkter
Lagom till att julhandeln drog igång bjöd Australia Post in ett antal mindre e-handelsföretag i hopp om att skapa ett digitalt köpcentrum i pop up-form. Förutom de digitala skärmarna har nätbutikerna även fått en hylla för utvalda produkter som de potentiella kunderna kan känna och klämma på.
Konceptet liknar det Canada Post lanserade tidigare i år även om man tagit det hela ett steg längre med bland annat provrum, paketautomater och en drive-through så att kunden slipper lämna bilen för att hämta upp sitt paket.