Apotea fortsätter att plocka hem utmärkelser. Efter en storslam i Prisjakts årliga tävlingen i slutet av 2014 är det nu dags igen. Den här gången utsågs man till årets e-handlare på Nordic Ecommerce Award som ägde rum tidigare i veckan med motiveringen:
”Apotea har revolutionerat en bransch som fram till nyligen var ett monopol och lyckats kombinera snabb organisk tillväxt med stort fokus på logistik, kundmervärde och varumärkesbyggande. I sann utmanaranda tar Apotea upp kampen med etablerade spelare på en hårt konkurrensutsatt marknad och är ett skolexempel på hur kommunikation, kostnadskontroll och logistik samverkar för att nå maximal konkurrenskraft.”
Logistik och prispress
Apotea och dess vd, Pär Svärdsson, har lagt stort fokus på logistik och snabba leveranser. Man har också en uttalad målsättning att vara branschens prispressare. Något man klart och tydligt är enligt en nyligen publicerad undersökning.
– Det är oerhört viktigt för oss att våra kunder är nöjda. Därför försöker vi hela tiden överträffa oss själva och göra vår tjänst ännu bättre och optimera vårt flöde för en ännu bättre kundupplevelse. Dessutom ger vårt erbjudande mer pengar kvar i plånboken för kunden utan att tumma på servicen säger Pär Svärdson.