Shipwallet lanserades i början av förra året, med ambitionen att göra e-handelsfrakterna enklare och mer flexibla. Sedan dess har företaget fått in bland andra Mediemarkt, Footway och Adlibris som kunder.
Nu meddelar nyhetssajten att bokhandeln Adlibris även går in som delägare i Shipwallet, genom att investera 2,4 miljoner i företaget.
- Vi har en samsyn kring möjligheterna att utveckla leveransalternativen till kunderna, och tycker att det är viktigt att tänka i nya banor, säger Adlibris VD Johan Kleberg till Ehandel.se.
För Shipwallets del är det ett välkommet tillskott att få in Adlibris som delägare.
Hur stor del av ert bolag får man för 2,4 miljoner kronor?
- Nuförtiden är det inte en så jättestor andel, vi har kommit en bit på vägen, säger Patric Blixt, marknadschef och medgrundare på Shipwallet, till Ehandel.se.
Ska föra e-handeln framåt
Patric Blixt beskriver det som att Adlibris länge legat i framkant när det gäller frakt, och att Shipwallet ser bolaget som en viktig strategisk partner. Tillsammans ska de två aktörerna nu utveckla Adlibris backend-system, och det är inte omöjligt att fler e-handlare på sikt får ta del av de lösningar som samarbetet resulterar i.
- Jag tror att Adlibris ser det som att det här är något som på sikt kan föra hela e-handeln framåt, säger han.
Johan Kleberg håller med.
- Det finns ingen e-handelsaktör i Sverige som är tillräckligt stor för att kunna låsa in produktutvecklingen i sin egen tjänst. Därför är det vettigt för oss att investera i ett bolag som kan sälja det vi tar fram vidare till andra e-handlare, säger han.