Allt fler e-handlare satsar pÄ eget redaktionellt material, bÄde on- och offline. VÄren 2014 lanserade Nordic Design Collective ett digitalt magasin och redan 2011 valde modebutikerna Nelly och Stayhard att publicera tryckta modemagasin.
Nelly har Àven prisats för en lyckad kombination av innehÄll och e-handel, och att publicera egna magasin för nÀtet eller den fysiska vÀrlden, handlar mycket om att inspirera sina kunder. NÄgot som Àven e-handlaren Addnature hoppas pÄ nÀr man nu lanserar sitt första magasin.
Finns Àven att lÀsa online
Magasinet har fÄtt namnet Addnature och riktar sig till outdoor- och cykelentusiaster. PremiÀrnumret har en tryckt upplaga pÄ 50 000 exemplar och kunder kommer att fÄ sitt första exemplar med nÀsta order, men det finns Àven att lÀsa pÄ nÀtet.
I magasinet kommer bland annat Addnatures anstÀllda att dela med sig av sina Àventyr och aktiva livsstil. Man presenterar Àven företagets egna experter och atleter som man samarbetar med. Rapparen och swimrunnern Petter Askegren, multiatleten Kristin Larsson och friÄkaren Johan Jonsson liksom mountainbike-Äkarna Robin och Niklas Wallner Àr nÄgra exempel.
â Hela Addnatures team har varit engagerade och involverade i produktionen av det nya magasinet. InnehĂ„ll, bilder, text och lay-out speglar teamets stora passion för Ă€ventyr, uteliv och nya utmaningar, skriver Addnature i ett pressmeddelande.